Ephemeral content is het tegenovergestelde van evergreen content (content die jaren interessant en relevant blijft) en het houdt in dat het beeldmateriaal maar voor bepaalde tijd beschikbaar is, daarna verdwijnt het, zoals foto’s en video’s in de Instagram-, Snapchat- en Facebook stories. Daarnaast vallen ook live video’s hieronder. Waarom het werkt?

Omdat de content maar voor een bepaalde tijd beschikbaar is ontstaat er een soort exclusiviteit, en hier is behoefte aan omdat we juist nu leven in een tijd van big data en worden alle gegevens al opgeslagen. Die exclusiviteit zorgt ervoor dat gebruikers scherp zijn omdat ze niks willen missen, er ontstaat een gevoel van FOMO (Fear Of Missing Out)

Dit zorgt ervoor dat gebruikers sneller geneigd zijn jouw social media kanalen dagelijks in de gaten te houden.

Daarnaast is deze content vaak minder gelikt dan de content die voor altijd op je tijdlijn staat, ephemeral content is wordt vaak als “echter” gezien en klanten krijgen daardoor een beter beeld wat je bedrijf echt uitstraalt, dat maakt deze vorm van content geschikt om te gebruiken voor de binding en acquisitie van nieuwe klanten.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *