Amsterdam Vintage Watches, een winkel in Amsterdam die – je raadt het niet – vintage horloges verkoopt van exclusieve merken. De prijzen daarvan liggen aanzienlijk hoger dan je gemiddelde horloge en dus voor maar weinig mensen weggelegd.

Dus wat doe je met je socials als je doelgroep niet heel groot is? In het geval van Amsterdam Vintage Watches: je spreekt je toekomstige potentieel kopers aan en bouwt een band met ze op. Dit doen ze door vragen te beantwoorden in video’s, medewerkers van het bedrijf aan het woord te laten, en door veel te reageren op reacties (waardoor volgers eerder de neiging hebben een reactie achter te laten) hebben zij in korte tijd een sterke community opgebouwd met fans van het bedrijf Amsterdam Vintage Watches.

Ook de kanaalstrategie is goed gekozen; Instagram als etalage voor de horloge, Instagram Stories voor de behind-the-scenes, YouTube voor langere, informatieve video’s en een besloten Facebookgroep waar horloge fanaten informatie met elkaar kunnen delen.

Op social media hoef je dus niet altijd je directe klanten aan te spreken, maar denk ook aan mensen die geïnteresseerd zijn in je product of dienst, of mensen die ooit wel een klant gaan worden en die dus nu al aan je bedrijf te verbinden.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *