Altijd jezelf blijven. Dat heeft Twitter heel letterlijk genomen toen zij ervoor gekozen hebben om op Instagram te gaan.

Sinds 4 september 2019 heeft Twitter een eigen Instagram account en met succes. Het account heeft op moment van schrijven al meer dan 650.000 volgers. Twitter heeft hier heel goed begrepen wat het woord ‘authenticiteit’ betekent. Door letterlijke tweets te screenshotten en als foto te plaatsen op Instagram.

 Naast dat dit heel dicht bij jezelf blijven is, zit hier ook nog een vorm van ‘humor’ in en misschien nog wel belangrijker; een ‘BOLD’ actie. Twitter startte namelijk hun eerste posts met een screenshot van een tweet die zei: “instagram is literally just screenshots of tweets and i think @Twitter should call them out”.

Het lijkt bijna alsof Twitter Instagram niet serieus neemt, maar ze durven het gewoon aan en dat vinden wij zo tof aan dit concept. Dat het werkt blijkt wel aan het succes dat het account in zo’n korte tijd heeft behaald.

Wat is nu belangrijk om hieruit te halen? Ten eerste: zorg dat je actief bent op social media, laat zien dat je bedrijf actief is en toegankelijk. Daarnaast lijkt de social media strategie van Twitter ‘simpel’ maar dat is juist waar het vaak mis gaat, blijf dichtbij je product of dienst en laat dat zien. Dus wanneer jij ook bezig bent met je contentkalender aanvullen met concepten, bedenk dan goed wat echt bij jou past en waar je bedrijf voor staat.

Een vraag die wij vaak stellen is: “Laat de content die je plaatst zien wie je als bedrijf bent?”


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *